25.5.11

Balkongliv och statusuppdatering!



Hej alla kära vänner! Det var ett tag sen sist och hoppas ni alla har det bra därute. Eftersom det var ett tag sen vi hördes av så tänkte jag roa mig med 3 korta statusuppdateringar om vad som hänt sen sist:
  • maj - en månad som bara kan beskrivas med ett enda ord = GALET! Just nu, som grädden på moset så är det en hysterisk jobbtid för både mig och min kära bloggvän. Det är kul men den sköna maj tar hårt på krafterna. Och varför ska semestern vara såå långt borta?
  • fylla år - japp, nu i maj blev jag även officiellt tant. Att fylla 40 känns bra. Mycket bra. Nu har jag stängt ett kapitel och påbörjat ett nytt och det känns verkligen spännande. Att omfamna sin inre tant borde jag ha gjort för länge sen, och jag förstår inte varför så många av oss är så rädda för det magiska 40-strecket. 40 är väl det nya 25 va?! :)
  • balkongliv - tycker varje år att balkongen är "på plats", men så fort våren kommer dyker det upp nya saker man vill lägga till och förändra. Pelargonerna är förstås givna, men i år så har det tillkommit ett fikonträd, uppstammad timjan, lagerblad och lite annat smått och gott. Nu är de tre kvadratmetrarna rätt så överfulla, men mer ska nog in innan sommaren är över. Funderar också på den här fåtöljen. Snygg, skön att sitta i och tål att stå ute i vinter.  

P.s Om du känner till ett trevligt b&b eller hotell (som ligger inom 40 mils radie från Stockholm) som passar att fira bröllopsdag på, ja, då vet du vad du ska göra!

9 kommentarer:

Nilla sa...

Grattis i efterskott! Vad fint att du är tillbaka igen!

anna k. sa...

Nilla: Tack rara du!

moi sa...

http://www.julita-bed-breakfast.se/

Anonym sa...

Härligt att se ett inlägg igen. Heja :)!

Beatrize Johansson sa...

Vad är det för god dricka i glasen?

Elisabeth sa...

Inspirerande bildcollage och bröllopsdag. Så trevligt:)

K. Stamberg sa...

40 mils radie? Ja, det var ingen dålig möjlighet till att hitta toppenställen. :)
Dock är jag från västkusten och håller mest till i Skåneland när jag skall bo borta. Och där kan jag tipsa om Österlen, helt fantastiskt vackert. Men lite långt bort fr Sthlm.

emmashem sa...

Såå härliga bilder!
Ha det gott!
Kram Emma

chelsea sa...

beautiful photos!