2.3.11

Pour Te

Okej, det är väl lika bra att erkänna att jag skulle inte dricka det här isteet om jag så ens fick betalt. MEN jag skulle gärna bjuda dig på en om du vill ha! Jag gillar designen på både etikett och flaska + att det är en ekologisk produkt, samt det där lilla rättvisemärket. Jag vill gärna se ännu fler produkter med den märkningen i butikerna tack!
Pour Te är ett svenskt företag och så här presenterar de på sin hemsida; "Pour Te är ett äkta iste, naturligt bryggt och smaksatt med utvalda ekologiska råvaror...".
Handen på hjärtat, väljer du ekologiska varor? Rättvisemärkt?

5 kommentarer:

Garden Forum sa...

So what's their best seller? I want to try it.

Elisabeth sa...

Bra fråga. Det har ju att göra med utbudet också.Iste är gott om det är iskallt.

Nanna sa...

Jag väljer gärna både rättvisemärkt och ekologiskt om det inte är för höga priser. Det får inte vara dumdyrt. Men i matväg blir det ofta ekologiska produkter tex tomatkross osv. De brukar inte vara mer än en eller två kronor dyrare. Men för en isteflaska skulle jag nog inte ge mycket. Gör hellre själv.. Men smakar gärna :D

Anna Nilsson sa...

Smakade en av sorterna för ett tag sedan, minns inte vilken smak men jag minns att den var god! Kan erkänna att jag går mer efter ekologiskt än rättvisemärkt...

Cecilia sa...

Jag älskar the, och handlar i allmänhet mycket ekologiskt och rättvisemärkt när det finns. Jag köpte detta isthe i smaken Goji/havtorn i somras och den gillade jag inte alls - kanske pga jag var gravid...