17.1.11

Vackra former

Jag har varit fascinerad av glas ända sen jag var barn. Ännu en gång så är det farmor som inspirerat mig. I hennes vardagsrum hade hon ett fönster med färgade gröna och blå flaskor. Jag älskade att titta på hur ljuset silade igenom glaset. Glasföremål är bland det första jag tittar på när jag kommer in i en butik - tack och lov så kan jag motstå att köpa allt som jag gillar :) .

Den fina fåtöljen passar verkligen in i wabi-sabi konceptet. Tänk att en fåtölj kan vara så här vacker under alla lager tyg? Skulle du tänka dig att ha en sån här möbel hemma hos dig? Jag skulle utan tvivel slänga ut min nuvarande Ikea dito mot en sån här pjäs!

Ps. 1: I dag tackar vi båda Weronica för det fina omnämnandet om vår blogg - tack rara du!
Ps. 2: Vi har ju lekt lite med designen och färgen på länkarna, hur är läsbarheten på länkarna i brödtexten? Ska de vara mörkare? En kommentar om detta uppskattas!

  

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hemma hos mig syns länkarna bra!

Maria

anna k. sa...

Maria: Skönt att höra!

Mikkili.com sa...

Wow, I love the vase. So pure and delicate.

anna k. sa...

Mikkili.com: I agree, it´s almost floating in thin air! Nice of you to drop by us!

Anna Nilsson sa...

Jag är också helt såld på glas... Länkarna syns bra tycker jag!

anna k. sa...

Anna: Skönt att höra att länkarna syns, kände mig lite osäker där! Roligt att även du hittat hit!

Johanna VS sa...

vasen är ju helt underbar, jag älskar också glas!!
Just nu letar jag efter fina vinglas att börja samla på..
Fin blog du har!

kostas sa...

Wonderful chair.