15.9.10

Kräftskiva

I lördags vankades det kräftskiva hos mig. Jag hade inte så mycket tid och ork att leta efter pynt och bordsdekorationer så det blev till att tänka till lite. Allt det där "vanliga" som man hittar i mataffären är ju inte så spännande, och inte heller speciellt snyggt.. Jag och min syster gick runt husknuten och klippte lite rönnbärskvistar, gick sen hem och rev ark av Dagens Nyheter och nålade namnskyltar på äpplen. Svårare än så var det inte. Nu är det kanske inte den vackraste dukningen man sett, men lite rolig och annorlunda var den ju minst sagt!


5 kommentarer:

anna k. sa...

I like! Och jag gissar att tabletterna och namnskyltarna blev en snackis!

Therese sa...

Jättefint! Kul med äpplen som namnskylt, verkligen passande!
Förra året när vi hade kräftskivan i gänget så höll jag också på med dekorationen som precis som du bestod i saker jag hittade runt knuten, den uppskattades väl i fem minuter innan snapsen började verka ;) haha

Ylva sa...

åh, jag tycker sådana där klassiska dekorationer från mataffären är coola. Lite stämning från förr och vibbar från barndomen :)

Lysande ögonblick! sa...

Tycker du klarade det alldeles galant!!!! Superfint!

::fina:: sa...

Gud vad påhittigt och snyggt! Och miljövänligt! Jag är imponerad!