20.2.10

ShakeItPhoto

Det var länge sen jag visade några bilder hemifrån. Nu på förmiddagen provade jag en app som jag laddade ner till min iPhone för ett tag sedan, ShakeItPhoto. Det blev rätt roliga bilder faktiskt, så här kommer några "polaroider" direkt från mobilen:

Detalj från vår lilla bar i vardagsrummet. Lampan är ett nyinköp som jag föll plakat för. Skärmen är gjord i plåt, och det till trots, blir det ett fint softat ljus.

Silversetter i köksfönstret.

Lampan hänger där i stilla väntan på att nåt roligare ska dyka upp - förslag?

En ny favorit i köksfönstret; Parasollpilea. Lättskött och
kul med de stora gröna bladen - rekommenderas!

Olivträdet vinterförvarar vi i köket. Nackdelen är att vi inte
kan ha nån värme på alls. Den har överlevt en vinter, undrar om
den fixar det den här gången med...

En av husets två madonnor - läs gärna mer här

4 kommentarer:

Pernilla sa...

Att det blir så bra bilder med en liten app? Måste prova jag med!

anna k. sa...

Pernilla: För sju kronor eller nåt är jag positivt överraskad, så ja, prova gärna du med!

christina sa...

åh, som jag letat efter en sån! jag har växt upp med dem och då har vi alltid kallat dem Elefantöra. Du har inte några skott till övers? :-)

Jessica sa...

vart har du fått tag i silversettern?