12.8.08

Månadens blogg

Eftersom jag är uppvuxen i det socialdemokratiska landet Jante på 70-talet, får en utnämning till Månadens Blogg i tidningen Lantliv mig att rysa av obehag. Joo, faktiskt. Men nu tänker jag strunta i min uppfostran och stolt njuta lite över att min favorittidning skrivit en rad, tja till och med två, om den här lilla bloggen som går under namnet ..Lantliv i stan.. Tjoho!

Tack till dig Mari som gjorde mig uppmärksam på notisen!
Och tack till alla rara på Lantlivs redaktion - ni gör ett toppenjobb!

20 kommentarer:

rosenskära sa...

Jag önskar SÅ att vi kunde strunta i Jantelagen. Den är som ett gift som förorenar hela organismen - allt ska vara så rättvist och lagom, men jag önskar att mina föräldrar hade lärt mig att livet inte är rättvist, man får själv se till att ordna det som man vill ha det.

Jantelagen är upphovsman till kusinen Missunnsamhet, och den drabbas man av om man är framåt och handlingskraftig.

Du har en sjujäkla bra blogg och det ska du vara SÅ stolt över. BASTA!

Kram/Lena

anna k. sa...

Lena: Tack för dina fina ord du - och du har så rätt, tänk om vi alla kunde strunta helt och hållet i Jante! Undrar hur vår tillvaro skulle vara, färgrikare kanske?!

Kraaaam på dig!

Lilla huset på prärien sa...

Hej!!

Stort grattis till din fina utmärkelse. Så roligt! Det har drösat in en hel del beställningar nu på Gräddhyllan sedan tidningen kom ut och det MÅSTE ju bara vara för att du skrivit så fint om den. Tusen, tusen tack! Om du mailar din adress till mig så vill jag skicka ett litet tack till dig.

Kram Jenny

Skatan sa...

Grattis hälsar jag! Det var du väl förtjänt av. Sträck på dig och njut - helt rätt :)

Kram!

Dubbelörn sa...

GRATTIS!! Är det något jag ogillar så det just denna svenska Jantelag...

Om man är bra på något så ska man väl stå för det!! Det är ju andra som bedömmer en själv o om de anser man är sk*tbra så är man det!!!

Så tjejen ta till dig berömmet o stoppa ner Jante i något hål o så ställer den en stor tung sten på hålet!!!

Herre gud livet är alldeles för kort för att inte ta tillvara det lilla beröm vi kan få ;)

Bamsekramar

anna k. sa...

Jenny: MEN VAD KUL!! Du anar inte hur roligt det var att höra! Jag ska hålla tummarna att det fortsätter att trilla in mer beställningar!

Jo, har du kollat in SvD? Jag fick tips om att jag var listad där och din söta son syns le på skärmdumpen som visades, kolla in här:

http://www.svd.se/bostad/nyheter/artikel_1486349.svd

syster doris sa...

Jag var i affären nyss o bläddrade i Lantliv..o såg ju att det stod om din FINA blogg!
Var stolt o glad, jag delar glädjen med dig!!!

StOOOr kram
Tina

Hem och Lycka sa...

Tycker du ska strunta i Jante och sträcka på dig, stort GRATTIS! Din blogg är kanon och du är väl värd raderna i Lantliv. Vad skoj! kram

Anonym sa...

Vad kul, ja att din blogg finns med i tidningen alltså! Förvånar mig naturligtvis inte alls. Grattis!
Kram Speja

anna k. sa...

Skatan: Jag sträcker på mig för fulla muggar - det vet du!! :)

Dubbelörnen: Tack rara söta du - jag följer ditt råd och "stoppar ner Jante i något hål o så ställer en stor tung sten på hålet"!!! Puss!

Tina, Hem och Lycka, Speja: Åh - gulle, gulle ni!!!! Tack!

Stämningsfullt sa...

Hej!
Det är klart att du ska vara stolt och glad! Stort Grattis!! Och du - du förtjänade verkligen det också!
Kram!

n o r d i n g å r d e n sa...

Lantliv i stan-toppenblogg, Lantliv-toppentidning! Grattis än en gång och tack för att du nämner mej! Mari.( Jante ja, jag funderade länge innan jag vågade skriva ngt om det när jag blev utnämnd i tidningen, men va fasen, klart vi ska berätta det, livet är för kort för att sitta och hålla på saker-huvudsaken man inte är missunsam och bjuder på sig själv och har en dos ödmjukhet...och det har ju vi, el hur!: )

W&W form sa...

djungelvrål.... Bra jobbat kompis. Kram

Hulda sa...

Gratulerer så mye! Det var artig!

Anonym sa...

Ja, det är klart Du ska vara stolt! Släng Jante i väggen och gör vågen! :-) Din blogg är kanon-inspiration!

Anonym sa...

Oj grattis får man väl säga! Ta åt dig och känn dig stolt. Skryt lite också tycker jag! ;)

Kram
/Johanna

Aggie sa...

Hejsan fr Aggie utan egen blogg.

Självklart!

Blev inte ett dugg förvånad när jag såg att du var månadens blogg! Lantliv i stan ligger bland favoriterna hos mig.

Jag har ingen egen blogg men läser flitigt på andras! Det är så kul!

Glöm Jante, det var då det, lite ödmjuk kan man väl vara kanske, men låt oss glömma Jante!

Aggie!

Ellas Inspiration sa...

Men så roligt!!! Du är verkligen värd den uppmärksamheten för du är en sådan inspirationskälla!!

Njut av den här tiden!!!

Kram Karin

Graadskan sa...

Grattis! Du är väl värd all uppmärksamheten! Bara att suga åt sig och njuta!

Kram!

anna k. sa...

Alla rara söta goa ni: Tack så hemskt mycket för alla fina kommentarer - jag blir verkligen rörd och framförallt, glad!

Kramar AnnaKarin