13.8.08

Mera Jöns Anders

Mhow, som har bloggen 'I min lilla vita vrå' frågade efter mer bilder från Jöns Andersgården i Rättvik. Nu är minneskortet vittjat, så här kommer lite mer bilder!
Utanför Fjuset, rummet där vi bodde.
Alltså, solnedgången över Siljan är lika (om inte mer) fantastisk som den man kan se över Medelhavet - helt bedårande! Här ser vi Jöns Anders uteplats.

Den där sängen sov man underbart gott i! Det blir helt klart en Dux nästa gång det är dags för sängbyte :)
Restaurangen. Här kommer menyn (vinerna kan jag verkligen rekommendera!):
SALUMI ITALIANI
Urval av Italienska charkuterier, ackompanjeras av våra egna inläggningar
* PAIARA, PAIARA ROSSO, APULIEN
COSTATA DI VITELLO CON PATATE AL FORNO
Svensk hängmörad Entrecote med saltrostad färskpotatis
parmesanaioli samt örtsauterade grönsaker
* JACOBO SANTI, SASSOALLORO, TOSCANA
FORMAGGI DI PECORA DELLA ZONA
Ostar från Söderås med tillbehör
* ZENATO, AMARONE CLASSICO, VENETO
PANNA COTTA AL CIOCCOLATO FONDENTE
Mjölkchokladpannacotta med hallonsorbet och vaniljkrisp
* DONNA FUGATA, BEN RYÉ, SICILIEN
Det bästa av allt med hela vistelsen var att man bara hade några meter till sängen. Det var gudabenådat när man klämt i sig såå mycket god mat!
Måste ju tacka igen för alla fina ord som ni så generöst bjudit mig på! Tack - ni vet hur man gör en flicka glad!

9 kommentarer:

Skatan sa...

De där bilderna riktigt skriker svensk sommar. Härligt!

Sov gott :)

Anonym sa...

Oj så vackert och idylliskt det ser ut! Drabbas av en plötslig lust att resa till Dalarna!

anna k. sa...

Skatan: Svensk sommar i sitt esse :)

Jossan: Jag med, fyra dagar i Dalarna var alldeles för lite. Åker gärna tillbaka nästa sommar igen!

Graadskan sa...

Väldigt fina bilder! Dalarna på sommaren känns helt makalöst! Eller?

Kram Camilla

anna k. sa...

Camilla: Dalarna på sommaren känns helt klart helt makalöst bra!!!

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh det ser verkligen helt uuunderbart ut där! Dit skulle jag verkligen vilja åka någon gång :)
Ha en bra kväll.
Kram!

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Åå tack för dom fina bilderna. Jag länkade till dig och lånade en bild :) Hoppas det var okej.. hälsningar mhow

anna k. sa...

Stämningsfullt: Om du har vägarna förbi ska du absolut kika in - om inte annat för att prova den goda maten!!

Mhow: Självklart är det okej!! Nu blir jag så nyfiken att jag måste in och kika!

Designe sa...

Oj, vilket underbart ställe och va god maten såg ut! Mums :)