7.4.08

Garden Girl

Jag känner många kvinnliga trädgårdsmästare som har stora problem att hitta arbetsbyxor med riktigt bra passform. Garden Girls designer har tagit fram arbetsbyxor där höfterna är lite bredare, det är resår i midjan, inga tryckknappar i brösthöjd och lagom längd på benen. Jag är helt övertygad om att alla kvinnliga trädgårdsälskare kommer att uppskatta den genomtänkta passformen, men dessvärre tror jag att de romantiska möstren är lite för feminina för att passa alla. Vad tycker du - flipp eller flopp?!

19 kommentarer:

Åsa sa...

Bra med kvinnlig passform, men mönstret var ingen höjdare, enligt mig.
Kul att hitta hit! Kommer tillbaka fler gånger!

anna k. sa...

Åsa: Du är varmt välkommen tillbaka!

Lilla Blanka sa...

Hej Anna, tyckte det var rätt snygga faktiskt, både lite tuffa och söta på en gång :) *Flipp*
Kram
Mia

anna k. sa...

Mia: Jag noterar!! Kram på dig med!

Unknown sa...

Bra att det görs sköna byxor för kvinnor men jag tycker inte heller om mönstret...jeansfärgade eller kamoflage eller nåt...

Jag är sugen på att sy ett sådant där naturfärgat "förkläde" i grovt linne som dom hade i senaste numret av Lantliv...
vi hörs!!
Kram Pia

Anonym sa...

Men va kul, jag skrev ett inlägg om dessa i helgen! Jag tycker att det är roligt att man satsar på härliga mönster och kvinnliga former, som så är de ju designade av kvinnor också.. Ha en mysig kväll!

Tusenfröjd sa...

Flopp, alldeles för gulliga för mig. Då jag arbetar inom trädgår är det visserligen bra med kvinnlig passform men färgen.... hmm. Ha en underbar kväll / Liv

Anonym sa...

Eftersom jag är en träggårdsarbetande kvinna enbart i mina drömmar och årliga ambitioner tycker jag de är utmärkta! Precis så där kan jag tänka mig att jag ser ut när jag väl får ändan ur vagnen och blir den trädgårdsfantast jag vill vara. :-) Flipp!

Anonym sa...

Jag ogillar när man gör det sött och puttinuttigt bara för att det är till kvinnor... Nä, då väljer jag hellre ett par tuffa arbetsbyxor från Fristads eller liknande. Det finns mycket att välja på som är både coolt och bra att jobba i.

Anonym sa...

Flipp med större variation i mönstren precis som du skriver!

Anonym sa...

Såg en reklam med dessa byxor med olika mönster men tycker att det är för gulligt. Fristads har ju tuffa cerisa med svarta detaljer. Dessa är en flopp, mönstret ser ut att vara från en jotexkatalog på
80-talet, *fniss*, men är säkert sköna.
Kram Lena

Margareta, ägare t o m 2014 sa...

Bra med kvinnlig passform, men tuffare och inte så pastellfärgat och gulligt.

n o r d i n g å r d e n sa...

Definitivt Flipp, jag älskar dem, jättesnygga med! Mari.

En inredoholic sa...

Alltid lika roligt att kika in här.

Ha en bra vecka!
Kram
Jannice

I ett litet hus sa...

Bra med smarta produkter som är snygga!!!

Anonym sa...

Såg dem på trädgårdsmässan idag - de såg ut att vara precis min stil - skitsnygga!

Hem och Lycka sa...

Tycker de är snygga och tror de kommer att flippa MEN håller med dig, lite för feminina för min del.. kram!

Anonym sa...

Jag gillar idéen men lite väl "milda" toner på dem ..

Anonym sa...

Har ett par...men lagom benlängd? För vem Jag får kapa hur mycket som helst.