30.1.08

Panik på Ikea

En trevlig shoppingkväll på Ikea utbyttes, som i ett trollslag, till ett massivt trauma när vi insåg att vi totalt tappat bort tiden, "men härreguuu hur ska vi hinna med det här på en halvtimme?!?!!?" Vi måste ha blivit så höga på adrenalin för jag blev paff när jag insåg vad vi lyckades få med oss hem... Måste vara ett personligt shoppingrekord. Eller nåt.

Nu är det bara svart färg till skåpet och ett glatt humör som ska införskaffas. Färgen till skåpet och humöret lär komma till pass när det är dags att montera ihop allt :)

15 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

man kan lätt tappa tid och rum där på ikea, jag bor alldeles för nära...tar ibland en lite sväng för att köpa värmeljus, det kan springa iväg ordetligt i plånisen,hm, farligt dtälle. apropå humör har jag läst en studie där man studerat folk som monterar ihop ikeamöbler, det händer visst saker inom en då, lycka till hos er, det var jättesygga saker! kram lotten

fingerspitz sa...

Fantastiskt att få ihop allt det där på en halvtimme, imponerande. Och snygga grejer också ser fram emot resultatet sen.

anna k. sa...

Lotten: Du, jag kan verkligen tänka mig att det händer en massa (fula) saker inom en när man ska montera ihop ikeas möbler!!! Det vet jag från egen dyrköpt erfarenhet :D

Vår säng tog typ 2 dar innan vi fick ihop den :) När vi flyttade och skulla montera upp den igen, då gav vi till slut upp och köpte beslag och skruvade ihop eländet i stället för att försöka lista ut HUR 17 SKA DEN HÄR SITTA IHOP!!!

Fingerspitz: Mellan dig och mig så är jag lite impad att vi fick ihop allt. För i de där 30 minutrarna ingick att hämta ut ett skåp på varuutlämningen med... Det var som att vara i krig typ.

Roligt att ni tycker vi gjorde trevliga val!!!

Vanilladreams and humblebees sa...

hihihi... hahahaha.. hohohoho :))
Det där var det roligaste jag lästs på länge! Så underbart! Shoppingrekord på IKEA! :) hihihihi...

Föll hårt för din charmerande bild på fem ikea garderoper och texten + 10 dörrar! hihi

Kramar och tack för att du bjuder på härlig humor!

Jenny
--<-@

Lilla Blanka sa...

Oj vilken sprint-runda, hihi :)
Åh sitter här o dreglar över House Doctor katalogen (översta ljuvliga sommarbilden)...underbar stämning!
Kram
Mia

Anonym sa...

Wow.. haha.. ja det måste vara något slags rekord! Jag är duktigt impad!! :)
Ingen dålig shopping heller!!
Kram

Anonym sa...

Verkligen imponerande! Vita Billy med dörrar kommer snart att flytta in hos oss också, fast bara 2 st :)
//M

Skatan sa...

Du, det var raskt marcherat må jag säga! Ni lär ha varit rosiga om kinderna när det väl var över...

/Imponerad Skata

Nina sa...

tjoho det måste ha varit riktigt kul !! shoppa loss på kort tid!!!

skåpet måste jag nog också skaffa...det blir fint med vitt färg???

kramar i mängder och mysig helg önskas

Stämningsfullt sa...

Haha ja men det var ju bra gjort!! Vad roligt att ha med sig så mycket nytt hem.
kram!

White Season sa...

Hej hej, det svarta skrivbordet är jätte fint, har sneglat på det lite...kul med en shoppingrunda. Trevlig helg, Hälsn Malin

Unknown sa...

Du är ett shoppingproffs!
är det ett gäng Billysar du köpt? Hurdana sörrar ska du ha till dem?
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Anonym sa...

Den mattan har vi också. Snygg men ack så svårdammsugen ... Skall bli spännande att se hur det ser ut på plats!

Körsbärsgården sa...

Godmorgon!

Det kallar jag effektivitet och maximalt utnyttjad tid! Sedan önskar man ju bara att det gick lika fort att montera ihop allt också, men av någon anledning känns det som att det inte går lika fort som inhandlingen...

Trevlig helg och lycka till! :)

Kram från Karin i Körsbärsgården.

Anonym sa...

hmmm. Jag hör ju till dom som inte alls fattar alls hur det kan va svårt att montera Ikeamöbler! Det finns ju ritning dessutom av nån anledning. :) Ja ja ser iaf fram emaot att se sakerna har på plats.
//Anna