24.1.08

Och i paketet låg det...

...3 meter vimplar!! Therre och Marre gissade rätt, så grattis till er! När jag såg den här bilden hos Bea blev jag så förtjust i vimplarna, som hon sytt till sin dotter, att jag lyckades övertyga henne att göra en till mig med. Både jag och maken gör vågen för Bea, för det här stycket konst är sydd av ett tvättäkta "vimpelproffs"! Så tack Bea, jag är sååå nöjd att jag överväger att starta en ny trend och bli den förste här i byn som bär en vimpelhalsduk. Skulle inte det liva upp i vintermörkret så säg :)

Uppdatering 25/1: Här kan du se fler bilder på vimpeln. Eftersom Bea är av med "vimpeloskulden" tar hon nu emot beställningar - så passa på om du är som jag, totalt hopplös på att sy!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
In the package was 3 meters of buntings! When I saw this picture at
Bea 's I just fell in love with the bunting she made for her daughter. She was so sweet and made one for me too! What can I say but; I love it!!!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Bea: Tack ännu en gång, pussa Pfaff från mig! Jag postar en bild här så fort det blir en gnutta dagsljus att plåta i. Kram!

17 kommentarer:

Martina sa...

Fullkomligt bedårande. Önskar jag ägde en symaskin, fina tyger och massor av tid för det blir mycket att sprätta.

På min gatan i stan sa...

Himla fint!!! :-) Tänk att man gissade så rätt!

Kram Martina

Anonym sa...

Haha, yey att jag gissade rätt! :P Men jag fick ingen länk till mig *Snyftar*

anna k. sa...

Martina: Jag önskar mig också en maskin! Men det är väl för tur att det finns såna duktiga tjejer som Bea som man kan få hjälp av :D

Marre: Jag är impad ska jag säga!

Therre: Jag är impad av dig med! Men du, det gick inte att klicka sig fram till någon länk i din kommentar. Hör av dig med länk så ska jag givetvis fixa det till min vinnare!

Jes/Vita villa vila sa...

Å så fint det blev! Jättegulligt verkligen. Önskar dig en finfin helg!

/jes

Gry sa...

Det är bara såååå fint med vimplar. Lyckosten du som har fått tag i en! Skulle inte tro att jag borde ge mig på nåt sånt projekt, jag som hatar symaskiner (ömsesidigt kan jag säga!).

Jag har lagt ner Madicken och de som ville med vidare la igen sin mejladress för att bli med in i min nya blogg Bara Gry. Det är en sluten blogg, då jag är ganska personlig och vill veta vem jag kommunicerar med. Vet inte om du missade eller inte ville följa med, men jag har din mejladress sen innan- så jag skickar dig en inbjudan.

Önskar dig och dina en mysig kväll!

Kramar Gry

Lilla Blanka sa...

Jätte jättefin vimpel, förstår att du fastnade för den..!
Kram
Mia

hummmlan sa...

Jag gillat också vimplar! Har sytt en till min dotters rum (http://hummmlan.blogspot.com/2006/08/fabric-banner.html).
Vimpeln på bilden är ju sååå fin!

Beas sa...

*pfff...pfff...pfff*

Ljudet?

Det är ljudet av mitt ego som pumpas upp av dina fina kommentarer!

Vad mycket fint du skriver och vad underbart att du blev nöjd!!!

Kram Bea

me and alice sa...

Hej hej!
Gud vilka fina vimplar!!!
Nu blev jag inspirerad att sy vimplar...
Vilken härlig blogg du har!
kram Susanne

anna k. sa...

Jes: Jag riktigt pyser av "nöjdhet" ska du veta :) Ha en riktigt fin helg du med!

Gry: Tråkigt nog så hatar symaskiner mig med - men jag ska skaffa mig en på ren trots :)

Gry: Nää, jag missade nog tyvärr det! Tack för inbjudan, jag har varit inne och hälsat på dig - återkommer och hälsar dig god helg!

Mia: Mmmm, jag är som 'barna' med en påse godis :) Ha det gott i helgen!

Hummmlan: Ska kika GENAST!!!

Bea: Du är för rolig du! Jag kan inte prisa dig nog ska du veta. Klippte maken i går och han var så nöjd, för nu hade "vi ju sparat in på klippning och fick nåt fint för pengarna (vimpeln) i stället" :D Jag är så nöjd så nöjd såååå!

Susanne: Kan du sy? Klart du ska sy vimplar!!! Det känns som kalas så fort man kikar lite på vimpeln :D Och tack för dina söta ord!

Anonym sa...

Tack för ditt pepp, jag behöver en spark där bak! ;-)

kram!!

anna k. sa...

Perlan: Vassego!!! Klart du ska köra på!

Unknown sa...

Ja, vimplar, eller flaggspel, är så fina! Själv beställde jag en från persiljasverkstad http://persilja.blogspot.com/
i höstas, den hänger i en av grabbarnas rum och syns faktiskt på en av bilderna i Plaza interiör nr 2.
:-)
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Stämningsfullt sa...

ja det är så fint! jag skulle gärna vilja ha det till min sons rum. kanske man gör en beställning sen?...

White Season sa...

Hallå där, första gången jag tittar in här, vilken super fin blogg och så trevliga bilder du visar! Såg vimplarna och kände precis som du skrev, yes, för jag sätter mig inte vid någon symaskin i första taget...men det får bli blåå för min del. Här tittar jag in snart igen. Trevlig helg, Hälsn Malin

Anonym sa...

http://markonzo.edu Is it so important?, ashley furniture [url=http://jguru.com/guru/viewbio.jsp?EID=1536072]ashley furniture[/url], pnqosp, allegiant air [url=http://jguru.com/guru/viewbio.jsp?EID=1536075]allegiant air[/url], ujhea, pressure washers [url=http://jguru.com/guru/viewbio.jsp?EID=1536078]pressure washers[/url], kacnt, dishnetwork [url=http://jguru.com/guru/viewbio.jsp?EID=1536080]dishnetwork[/url], xgmjg, adt security [url=http://jguru.com/guru/viewbio.jsp?EID=1536076]adt security[/url], 33813,