16.10.07

Svart jul

Hemma går det trögt men vi börjar se en ljusning på eländet för i helgen bär det av till Ikea. Förhoppningsvis går vi hem med lite nya bokhyllor och kanske en matta eller två?! L8 undrade vart de söta adventsbokstäverna kommer i från (bilden uppe till höger). Leverantören är den danska firman TrendKompagniet som har massor av fint i sitt sortiment. Alla House Doctor fans kommer att känna igen sig! Du hittar saker från TrendKompagniet hos bland annat Hem Ljuva Hem och Design Direkt. Mmm, bokstäverna är ju inte dumma och glasklockan skulle vara underbar att visa upp fina julgranskulor i!

Bilderna kommer från Hem Ljuva Hem

14 kommentarer:

faster atta sa...

Hej, det här var en ny blogg för mej! Härligt!

vet du vad, jag blev så glad när jag läste dina funderingar kring julfirande. Att ni ska stanna hemma och skapa egna traditioner! Så vill vi ocå göra, men inte riktigt vågat ännu. Så i år har vi lovat bort oss till svärmor på eftermiddagen. Fast det innebär ju att vi kan göra vad vi vill fram till kl 1400.... Hum, skapa egna traditioner kanske...

På återseende

Cecilia sa...

de är verkligen fina! Jag skall nog ha kvar mina dekorationer i spegelglas med frostade siffror till mitt adventsarrangemang, men annars hade det varit kul med svart till jul! kanske kan jag smyga in det på andra håll.

kram Cecilia

Livingroom sa...

Hejsan,

vilken fin blogg du har! Mysiga bilder på mysiga saker.

Anonym sa...

Trendkompagniet är den utan tvekan den trevligaste av de danska leverantörerna. De följer till och med våra bloggar :) Fick ett mail om att de var mycket förtjusta i Olle. -Sånt imponerar!
Det blir nog inte så mycket svart jul hos oss, men en hel del från Trendkompagniet.

mintid sa...

Ja dom siffrorna tyckte jag mycket om! Så fina!
Alltid roligt att titta in här :)

Kram

Anonym sa...

Blev kär i siffrorna, så nu har jag "klickat" hem dem :) Tack för tipset! Kram kram

Anonym sa...

Gillade verkligen siffrorna!! Faktiskt skönt att se dom i något annat än zink, Superfint! Ha en bra dag!!

Dubbelörn sa...

Svart jul är nog helt otänkbart för oss, men adventssiffronrna var ju hur fina som helst. Speciellt för oss som aldrig haft en traditionell adventsstake m fyra ljus, kanske det här kan vara vårt alternativ ;)

Kram

Anonym sa...

Säger JA tack till allt! Bokstäverna är så fiina!
kram!!

Granne med Selma sa...

Så söta glasklockorna är! Gillar att de var så små :-)
Kram

Anonym sa...

mmmmums! håller med om att trendkompagniet har ruskigt mycket fint! man vill ju ha masssor!
:D

Handplockat sa...

gillar siffrorna
vi har köpt siffror i zink av Madame Stoltz
och vita i porslin m svart text från Ib laursen
så det blir siffror för hela slanten på ljus hemma hos oss och på jobbet

ha det bäst

Anonym sa...

Hej!

Har du sett att Rusta nu har en rödvitprickig servis i sitt sortiment för bara 198 kr?
De har även rödvitprickiga julgranskulor och underbara julgransmattor i röd, svart eller rosa filt för fyndpriser. Jag blev helt salig när jag var där idag.

Anonym sa...

Typiskt! När jag läste det här var de slut:-(