7.9.07

Katastrofläge och porslin

De som vet vem jag är, vet att jag jobbar på ett mycket lustigt ställe där katastrofer alltid vilar runt hörnet. Katastrofläge med kollegor som grinar och tuggar fradga i hörnen av utbrändhet och allmän hysteri, knäppa kunder och allsköns elände hör till vardagen. I dag skadade en kollega sig allvarligt och skräcken grep tag i hjärtat. Efter några minuter kom ett skratt bubblande i mig. Ett krasst konstaterande att jag; och vi andra, jobbar på ett veritabelt dårhus. Själv borde man väl spärras in för att man bara sitter och skrattar åt eländet.

Det är såna här dagar det börjar suga lite lätt i 'spritnerven' lagom till lunch. När dan var slut kastade mig in i bilen med tanken att 'här ska det drickas drinkar' och plåtas porslin. Jag kan säga så här; 'det gick bättre med drinkarna än plåtandet' :) Nåja. Jenny, här är lite porslin! Även Maria har bloggat om sitt porslin.

Soppterrinen har inte kommit till användning ännu.
Här kan du se tallrikarna som hör till.

Jenny känns porslinet igen :) ?
Det blåvita porslinet från Villeroy & Boch har maken fått av sina föräldrar. Han får en del, då och då. Det här porslinet kommer bara fram när det är riktig högtid eller fest. Till vardags äter vi på den här. Vitt porslin gör ju att allt du lägger på tallriken ser suveränt ut! MEN, vi måste köpa nytt och av bättre kvalitet. För tyvärr Ikea, kvaliten är ju så där när det gäller porslin.

This is what I eat on. Well some of it :)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Soppterrienen är ju så charmigt vacker!
Jag älskar porslin och samlar på flertal olika serier.Från Villeroy & boch samlar jag på French garden.
Trevlig helg
/S

anna k. sa...

Sublim design: Visst är den söt? Det finaste med den är att den har två, lagningar som är gjorda på ett sånt fint sätt. Man förstår hur dyrbart porslinet måste ha varit för den som ägde den ursprungligen. Vi har också en uppsjö med porslin, det är rena rama Villa Villekulla i skåpen :D

Ha en mysig helg du med!

Anonym sa...

Men, vad är det som har hänt???
Låer ju inge vidare med en olycka på jobbet.
Trevlig helg på dig snorpan!
(har du fått dig "en lille" nu då?)

Anonym sa...

fina porslinsgrejer!!!! har också en sopp"skål", men det blir inte så ofta man använder den tyvärr:( extra disk... Det får nog bli höstmysmiddagar med vänner så jag får servera lite med det fina tinget! :D trevlig helg!

anna k. sa...

Anneli: Om jag säger så här, varför ska karlar upp och klättra högt utan att ha någon form av säkerhetsanordning på sig? Suck. Jodå, jag fick mig tre, sen så har jag bara suttit och gäspat livet ur mig :D

Skogsfrun: Nä, det blir ju inte det. Inte är man nån stor soppälskare heller. Den får nog användas till frukt eller blommor. Nångång :D Ha en mysig helg du med!

Engsroom sa...

Kan säga att jag tycker ditt jobb låter spännande det är ju kul när det händer grejor hela tiden då går dagarna fort, och att skratta måste vara den bästa medicinen.
Klart att en drink kan ju sitta fint också, ha nu en riktigt Trevlig helg!
Ella

Nina sa...

skrattar lite åt inlägget, livet är ju lite kaos hipp som happ . kram

Nina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
anna k. sa...

Engsroom: Jo, det händer saker HELA TIDEN men personligen skulle jag vilja ha lite mer lugn och ro. Eller rättare sagt ordning och reda. Om jag ska säga något positivt om eländet så är det ju att man inte blir uttråkad i första laget :D!

Loppan: Ja, det är väl det :) Kunde inte någon ha gett ut en karta över livet och hur man ska klara såna här situationer :D !