12.6.07

Stockholm´s Garden

Att det skulle bli en sådan underbar upplevelse att se sitt eget Sverige genom japanska ögon var lite av en överraskning! I Stockholm´s Garden får vi se underbara privata trädgårdar och handelsträdgårdar i Stockholm - fotot är superbt och med en känsla av ett förgånget och saknat, sepiafärgat 50-tal. Ett måste flickor, om ni springer på boken! Utgivare är det välbekanta japanska förlaget Jeu de Paume.

Ett annat suveränt boktips är Fika, Kika, Njut som också är ett måste i bokhyllan!

10 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Kul.

Anonym sa...

åhh vad kul det hade varit att få vara där :)

Anonym sa...

appropå banners;

http://stitchriprepeat.blogspot.com/2007/06/festive-bunting-tutorial.html

Anonym sa...

tack för tips, ska kollas upp!

anna k. sa...

Hannele och Vildängel: En helt underbar bok som jag gärna hade "hoppat in i" :)

Ihanna: Jaaa - precis vad en icke sykunnig behöver, tack för det!

Maria: Gör det!!

Anonym sa...

Kika, fika ,njut var en tråkig bok tycer jag, inte direkt några nya fika mål och rätt tråkiga bilder, men bra vägbeskrivningar! Smaken är som baken men att springa och handla den för 150 spänn är inget jag rekommenderar.

anna k. sa...

Styling a`la Anna: Tycker du att den var tråkig??!!! Du kanske har varit och fikat på alla ställen som boken tar upp?

Hmmm, ja smaken är ju helt klart olika, men personligen tycker jag verkligen om den - jag står helt, fullt och fast vid att den är ett måste för alla fikasugna!!!

Anonym sa...

Nej det har jag inte, och jag älskar att åka och fika :) men den fick mig liksom inte att spurta till bilen och dra...

Hade hoppats på något mer faktiskt..

stava kan jag tydligen inte heller!! Tycker. Bara så ni vet att jag kan. :)

LISEN sa...

Jag lägger mig i bokdiskussionen :-) Jag flög på boken Fika, kika, njut för några veckor sedan, köpte den bums och skrev några rader om den på bloggen. Tycker den är toppen!! Bilderna är kanske av lite varierande karaktär, men många är fina, tycker jag. Och viktigast: fiken och ställena! Även om många är bekanta så tycker jag det är en bra samling. Att dessutom texterna lockar mig är ett gott betyg!! Bra format, lätt att ta med. Mycket bok för liten peng... Men sen är nog mina argument slut ;-)

Anonym sa...

Jag älskar jeu de paumes (eller vad de nu hette) sortiment med inredningsböcker! Men jag är en sån som inte vågar shoppa med mastercard över nätet. Så vet du någon som säljer dem direkt i Sverige, på nätet helst då...
Kanske vore något för Cosas att ha i sortimentet???