18.4.07

La Redoute

Jag blev lite ställd när jag såg de prickiga lakanen Classic RoseLa Redoute... Vadå Classic Rose? Jag blev ännu mer konfunderad när jag upptäckte att de blommiga påslakanen , med ett klassiskt rosmönster, heter Large Spot!? Ja, antingen så har det blivit ett litet fel, eller så ligger det något mer bakom namnvalen på lakanen som en trött liten jag appselut inte fattar :D!
Nåja. Jag är inte helt säker, men om jag vågar mig på att gissa på vad som står på etiketten så är det Cath Kidstone som är kreatören.

Filtarna (en klassiker!) och lakanen kommer också från La Redoute. Underbart!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Her må de nå har byttet navn....de med roser på var jo veldig fine da..., men likte best det helt hvite...er litt kjedelig sånn..

Anonym sa...

nämän gud så fina! hade ingen aning om att la redoute hade så fina inredningsdetaljer! måste kolle omedelbart bums!

Anonym sa...

ps. vad fint det är med din nya header. vårblogg :D d.s

♥ Pia... sa...

Fast det är fint...PIA

Anonym sa...

Oj så underbara lakan och filtar, måste nog gå in dit och kolla lite!

Anonym sa...

Åh vad jag blir sugen på lantliv, du tar verkligen fram lantisen i mig :)

Anonym sa...

Vilken fin och inspirerande blogg! Själv är jag nybörjare och hankar mig fram, självlärande photoshops alla möjligheter och omöjligheter :-) Fina bilder, gillar de frilagda objekten.... måste testa.. Själv har jag också tröttnat på likstelhet och trender i inredning och annat och går nu mycket mer på känsla och välmående. Därför blir det lite kreativt kaos på min blogg också ;) www.barbros.blogg.se

Nina sa...

dem vita påslakanen skulle gärna få pryda min bing men jag har fått för mig att det är franska storlekar på påslakanen ? eller har jag fel? skön helg önskas kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka vackra och ljuvliga sängkläder du hittat! Med rosor och "spotar"..
Måste kolla in den katalogen, länge sen jag beställde ur den nu...
Ha en bra helg!! Mari.

elin1976 sa...

De må ha forbyttet navn....? Det kan jo være et salgstriks for å få folk til å komme inn å kikke i butikken.
Fine er de iallefall.
Ha en fin kveld:O)

Pulsatilla sa...

Fine var de nå, uansett om navnene ikke stemmer helt! Skrekken er bare, hva om man bestiller large spot i troen på at man bestiller rose-mønsteret, og så dukker det opp prikker i posten - eller omvendt? *skrekkoggru*
Hilsen Pulsatilla, tidligere smugleser som ønsker god helg.

Anonym sa...

Såg också dessa häromdagen och blev positivt överaskad...jag gillar Cath Kidston men tyvärr passar det inte riktigt hemma hos mig jist nu :-)

anna k. sa...

Karna: Jo, visst måste det ha blivit nåt fel?! Det vita lakanen? Vem hade sagt nej till att spendera en natt i dem?!

Pernilla: Nää, det hade inte jag heller så det blev en positiv överraskning faktiskt!

Kul att du gillar bilden! Den tog jag på en handelsträdgård i Danmark i sommras.

Lisa: Visst blir man positivt överraskad?!

Johanna: DET tar jag som en jättefin komplimang raring!

Barbro: Tack för ditt underbara inlägg - det är guld värt om jag kan inspirera till egna "stordåd"! Och jag håller helt och fullt fast i det du säger att likstelheten i inredningstrenderna gör att man går på känsla och välmående. Det är precis mitt mål med ..Lantliv i stan..

Nu ska jag in och kika på din blogg!

Loppan: Franska storlekar? Hmm, det måste jag kolla, har inte ens tänkt så långt...

Mari: Visst blir man sugen :D!

Elin: Du har nog rätt - det måste ha blivit nåt fel. Hoppas du har en fin helg!

Pusatilla: Smygläsare? Vad kul att du sa hej - och jag håller med, tänk om det blir fel??? Nu ska jag hälsa på dig med!

(Vad roligt med nya bloggerskor - eller hur?!)

Charlotte: Visst rockar Cath?!

A sa...

Men då tar jag en sån dära blomma för 69:- pix då! Finfin banner! :D La Redoute har ju massa fint, t.ex. Toile-textilierna, mumma! Kram!

anna k. sa...

Anna: Kul att du gillar bannern! Okej, då vet vi vad du ska få i bröllopspresent då ;)!