20.2.07

Ett kuvert

Knäppa jag glömde ju att ta en bild på dopkortet jag gjorde. Men i kuvertet ligger det! Jag använde ett likadant papper som kuvertet ligger på, som bas för kortet. Kort och gott, vek det dubbelt och klistrade sen en bit vacker tapet på ena insidan. På tapeten skrev jag vår hyllning och ett löfte om ett vårdträd som barnets föräldrar får välja - så kommer jag och maken och planterar i vår. Vi vägrde fula dopramar och skedar. Tydligen så räckte allt silver flickan fick för ett helt fotbollslag :D!

Allt på bilden är köpt på Panduro.
Super för den som har bråttom, bara plocka på allt som ser vackert ut och sen "knåpa ihop".

15 kommentarer:

Josefine sa...

Åhh vilket fint kort! Vad duktig du är. Det där lär föräldrarna väl bli gladare av än alla silverskedar och ramar i världen :) Kramar!

W&W form sa...

super duper fint! Du är riktigt duktig, bra jobbat.
kram

hulukvarn sa...

Go kväll!!

Jättefint kort, det är roligt med annorlunda presenter!!

Anonym sa...

Snyggt kuvert. och vilken present sen då! Om vi bara hade haft någonstans att plantera ett träd så hade ett vårdträd varit överst på önskelistan vid tjejernas dop.

Anonym sa...

Så stilig, og sikkert helt annerledes enn de andre kortene og gavene hun fikk til dåpen!

Anonym sa...

Oj, vad fint Anna! :)
Och vilken fin present ni gav!

Anonym sa...

Väldigt fint. Skulle vilja har lite mer tid för pyssel... Och vilken bra present med ett vårträd.

LISEN sa...

Jättefint! Papperet i botten är helt gudomligt.

hummmlan sa...

Vilket fint och originellt kuvert! Tänker härmas ;-)

Anna sa...

Vilket superfint kort och kuvert. Du kan du. :-)

Anonym sa...

vad bra att dom får välja själva vilket träd dom vill ha, att sen få det planterat var ju också schysst!

Anonym sa...

Vilken underbar sida du har!!
Tänk om jag kunde göra samma.....
Min älsklingsinrednig....

Kram Blomsterflickan

Blommiga Karin sa...

Kul present!
Vem vill ha nysilver saker i högar hemma med: ramar,vaser,skedar,sparbössor,smyckes skrin,tandskrin,hårlocksskrin till sina barn?Jag bara undrar.Det blir nog rätt mycket saker i barnens rum ändå,så småningom.
Jag vet....*ler*

anna k. sa...

Josefine: Taaack!! Jo, jag tror de verkligen uppskattade gåvan!

Molly och Hulukvarn: Tack raringar!

Johanna: Visst är det en trevlig idé med ett träd? Så det blev silver för hela slanten då :D?

Karna och Anneli: Tja, silver eller ett träd? :D De var nog nöjda med allt som flickan fick!

Anonym sa...

fint träd. jag gav bort ett träd i bröllopspresent i somras. bra gåva!