22.11.06

Pyssel

På lördag blir det pysselfest hemma! Cd skivor med julmusik (här är det 50-tal med Elvis och Bing Crosby som gäller) är framplockade och tonvis med ljus är inköpta - allt för att komma i rätt julstämning. Ett antal vänner dyker upp med papper, bokmärken, glitter, band, växter till julgrupper med mera - här ska det pysslas! Själv tror jag att jag ska göra julgrupper, strutar och julgranshängen. Det ska bli så skoj att äntligen få se alla vänner som man haft för lite tid för på sistonde!

Ska ni julpyssla i goda vänners lag - eller är det något ni kanske gör med familjen?!

Bilden: Hittade jag här.

21 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det är väl roligt att sitta och julpyssla tillsammans. Det växer man aldrig ifrån. Jättefin bild, en god idé. Detta är en härligt tid att riktigt få utlopp för sitt pysselbehov som man annars inte tycker att man har tid till.

Anonym sa...

Tyckte väl att jag kände igen bilden!!;) Så härligt att vara ett helt gäng som pysslar! kanske man skulle ta efter..;) Ha det så roligt.

Lindas trädgårdsblogg sa...

Vi är bjudna på pyssel hos grannen på lördag, tillsammans med deras vänner. De har haft det som tradition i flera år! Jag tror vi ska göra kransar!

Anonym sa...

Vad roligt det låter!
Vi var ett gäng som tidigare stöpte ljus varje år hemma hos föräldrarna till en av våra kompisar. Tyvärr försvann denna tradition när föräldrarna dog:-(

Anonym sa...

Men vad mysigt det låter. Vi brukar också träffas och julpyssla. Men då brukar det mer bli bak och godistillverkning.

fingerspitz sa...

Kul med gemensamhetspyssel! På lördag har vi femårskalas och det blir väl mer av ett pussel att få in alla kusiner & släktingar hemma hos oss.

Anonym sa...

Vi är 4 tjejer som pysslar ca 1 gång i månaden och det är supermysigt, det som blir i december är att vi ska ha en julbakar dag.. Mums

Anonym sa...

Gemensamt julpyssel - vad härligt det låter! Jag kanske borde ordna nåt liknande. Jag fyller år i juletider, och som liten hade jag ett år ett pysselkalas. Dags för upprepning? :)

Anonym sa...

Det låter verkligen jättemysigt!!!

Anonym sa...

Nej, jag pysslar inte så mycket! Däremot pyntar jag rejält! Jag har tre gigantiska kartonger på vinden fyllda med julpynt och jag börjar på kvällen innan första advent med att ta fram alla adventssjärnor och adventljusstakar. Sedan fyller jag på vartefter med ett crescendo lagom till julafton:)

Anonym sa...

Vad mysigt det där lät. Hoppas det blir en massa mysigt pyssel.
//V

anna k. sa...

Lusthuset: Jag hoppas vi får en kul kväll ihop - det ska dessutom bli askul att få shoppa tillbehör!

Anna: Jag tippar på att du är en trogen Lantliv läsare :) !! Klart du ska bjuda in vännerna på en pysselkväll!

Linda: Vad kul! Ja, det kanske kan vara något att göra till tradition - pyssel är kul!!

Maloppa: Klart du ska pyssla lite med ungarna! Jag har jättefina minnen av pyssel med mamma. Det var en riktig höjdpunkt kommer jag ihåg!

L8: Stöpa ljus har jag aldrig provat - det verkar svårt, men kul! Tråkigt att traditionen upphörde. Kanske något att ta upp igen?!

Emma: Baket och godistillverkningen sparar jag och maken till dagarna innan jul! Har du nåt bra julgodistips som innefattar likör eller konjak? Har provat mig fram men inte riktigt fått till det tyvärr...

Fingerspitz: Hurra vad kul med barnkalas!! Tack och lov har väninnan fått barn så man får gå på barnkalas en gång per år i alla fall. Hoppas det blir lyckat!

Snuffie: Men vad kul!! Hmm, ska se om jag kan övertyga vännerna om att pyssla lite oftare...

Linnea: Absolut!!! Låter väl som en härlig födelsedagsidé!

Ni andra raringar: Jag återkommer - nu är det lunch :D!

Anonym sa...

vad roligt att pyssla med kompisar.
jag brukar pyssla med barnen på jobbet i flera veckor före jul så jag brukar inte vara speciellt pysslig hemma.

hoppas ni får en trevlig kväll och hoppas få se några alster på bloggen.

Anonym sa...

Vad mysigt det låter!! Vi ska träffas tjejerna på jobbet hemma hos mig ikväll och jag föreslog lite pyssel. Får se om det blir nåt. Jag sa att jag ordnar med all mat så får de ordna pysslet (om de ville)...så det visar sig om det enbart blir mat, dryck och tjatter eller lite pyssel oxå.

anna k. sa...

Okej, då är lunchen slut!

Pysselpinglan: Jag hoppas vi får en helskön dag!

Anneli: Lova att du visar mig alla julsakerna!!!

Vildängel: Jepp, ska bli spännande att få se vad vännerna ska hitta på!

Cia: Självklart så ska jag visa upp våra små alster - mina i alla fall!

Malin: Hoppas ni får en urmysig kväll med massor av mat, dricka och massa pyssel!!

Anonym sa...

Både med vänner och familj, så får man mesta möjliga julpysslande! :)

Anonym sa...

Vi ska också pyssla på lördag!
Det kommer att bli liknade som förra året (27 nov -05 i bloggen)
En liten rapport kommer på söndag.

Anonym sa...

Låter härligt, bra idé, jag har inte längre några småbarn som jag får följa med och pyssla med...

Anonym sa...

Vad mysigt!
Jag har en enda pysseltjej i heela bekantskapskretsen, så pysselkvällarna blir lite lonely.. men ruggigt nice ändå så klart.
Det är så sjukt mycket roligare att pyssla i grupp.

Anonym sa...

Mysigt! jag ska pyssla med vänner och systrar!

Unknown sa...

But on second thought, is there an louis vuitton that comes plain? Sadly, this bag is another of those costly LV purses. It was a admirable collection, fabricated alone added admirable by the endless and endless of advantageously detailed, commonly wrought handbags in every actual that one could imagine: crocodile, ostrich, leather, fur, lace, satin, beads, you name it. 日落香残,扫去凡心一点;炉边火尽,须把意马牢拴