23.9.06

Hon har blommor i sitt hår!

Orginalet - Frida Kahlo med bougainvillea i håret. Har du sett hennes örhängen :)
Ryskinspirerad "rosettuppsättning" med bl. rosor. Sött så man smälter som smör!
Helt klart ett tips till dig som ska anlita en brudnäbb inom en snar framtid :)

Snyggaste kopian - Frida K. inpirerat hos Gudrun Sjödén. Underbara, färger som man blir glad av!

Förra sommaren hade jag, pappa och maken en liten trädgårdsfest. Myggorna var som attackplan, grillen het och det var väldans gott med "busgrogg"! Dagliljorna vajade för vinden och helt plötsligt kom jag på den "löjliga idén" att vi skulle ha blommor i håret. Alltså inleddes operation övertalning, det var ju klart att både maken, pappa och jag skulle ha smällgula dagliljor bakom varje öra! Och vet ni vad? Helt plötsligt blev hela festen hysteriskt rolig :) !

/Anna

Bilderna: Frida Kahlo bilden hittar du här och den svartvita hittar du hos Noa Noa. Frida kopian kommer ur Gudrun Sjödéns senaste kollektion!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Frida är/ var en inspirerande konstnärssjäl. Jag önskar att jag någon gång får möjlighet att se mer av hennes tavlor "irl".

Anonym sa...

He, he det er bra det ble fart i festen! Så en reklame av G.S og det var jo såååå nydelige farger/klær/bilder!! Ha en fin søndag!

Hannele på Hisingen sa...

Ja, blommor ska man använda, till allt.

Sara sa...

Åh, jättehärliga bilder! Inspirerande :)

A sa...

Åh Frida var en av mina absoluta favvisar förut, gjorde en parafras på en av hennes målningar på en kurs en gång. Hennes liv var väldigt fascinerande också. Fina bilder du hittat!

anna k. sa...

Lox: Jag håller med dig - det vore roligt att få se tavlorna live.

Speja: En mycket bra kopia indeed!

Karna: Jodu, det blev "livat i luckan" . Ha det så gott du med!

Hannele: Absolut - och varför inte i håret :)

Sara: Tackar, tackar kära du!

Anna: Tack gulledu! Kanske tavlan är nåt att visa upp?!

Anonym sa...

Jätteläckra foton, visst är det något visst med Frida!