6.4.06

Underbara tulpaner!


Tulpaner är Svenssons favoritblomma, av försäljningssiffrorna att döma! Det är nog de intensiva färgerna och det härliga ljudet när man greppar en bunt friska tulpaner som gör att vi är, och blir, lika förälskade, varje år! Som jag bloggat om tidigare hyllas just nu vår favoritblomma med en egen utställning kallad Blomsterfest i Orangeriet vid Ulriksdals slott!

Alla ni som inte bor i Stockholmsområdet, gör som jag, gå in på Marthas Flowers: www.marthasflowers.com och njut en stund av alla härliga bilder på snittblommor!!

Ett vårtecken: I rabatten hemma blommar nu krokusen för fullt och en liten, liten antydan till tulpaner är på väg upp! Heja våren!!

/Anna

Bilden är från Marthas Flowers - se länk ovan!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, men sedan tror jag också att det är första blomman som verkligen vittnar om att våren är på väg. Den kommer i butikerna innan våren gjort sitt verkliga intåg utomhus och därmed så känner vi lyckan av den ankommande värmen och lövsprickningen och blomsterrabatterna inomhus när vi tar hem en bukett tulpaner.

Anonym sa...

Been there, done that!
(utställningen alltså)

anna k. sa...

Jag instämmer Mamma Katt! Det är verkligen lätt att förföras av de otroliga färgerna!!

Hur var utställningen Myran?! Har haft för mycket att göra för att ta mig dig. Ska man ta sig dit?!

anna k. sa...

Men påskmarknad på Överjärva blir det garanterat!!