26.4.06

Tvättnytt i hemmafrustan

Hela kvällen tillbringade jag och maken i tvättstugan. Tvättstugan i området är en varm, bullrig och mysig plats med böcker och tidningar, lekrum för barn och en massa hemmafruar. Vi tvättar alltid ihop och jag försöker fortfarande, efter nästan tre år ihop, lära honom hur man viker tvätt. Han försöker och försöker men får inte riktigt till det... än! Maken är den enda mannen som jag sett i tvättstugan, vart är dom, de andra männen?!

Nåja, jag känner mig som en tvättäkta "hemmafru" med ett leende på läpparna varje gång jag får bära hem kasse, efter kasse, med nytvättade och väldoftande kläder!

Tvätta rocks!

/Anna

P.s Är det någon mer än jag som har problem med bredbandet från Comhem? Det vägrar funka på kvällarna... Bilden kommer ifrån: http://www.leaderjar.com/

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du är inte ensam, hemma hos oss brukar det roa sig med att lägga av ungefär var fem-tionde minut, så otroligt irreterande. Och på tele2 säger de att det inte är deras fel..

anna k. sa...

Det är väl då själva (ett mycket fult ord) att det inte ska funka när man slänger upp en massa pengar på eländet.

De får en chans till i kväll annars så kopplar jag på min vedervärdiga, besvärliga jag.

Och det "jaget" är inte trevligt vill jag lova... mutter.

Snäckan sa...

Nytvättade kläder är underbart och snart (i helgen kanske) så åker de ut för torkning utomhus. Det luktar om möjligt ännu godare!

Anonym sa...

Trevlig blogg du har!

Nog tvättar min sambo, men kunskapen om hur man startar en tvättmaskin verkar ibland vara omöjlig att ta till sig om jag ska vara lite små elak!

Anonym sa...

Fördelen med att bo i villa är att man har egen tvättstuga. Jag brukar sätta på en maskin på kvällen, hänga tvätten och Vips! på morgonen är det torrt!
Och då har jag ju inte skrutit över fenomenet "hänga ut" kläder på tork.
Det är nästan den ljuvligaste doft jag vet. Det solen och vinden parfymerat...
Anna, vilken underbar bild du hittat, jag samlar (litegrann) på gamla tidningar och har en del gamla tvättmedelsannonser. De är så härliga. Är det någon som vet vad som hänt med bloggtoppen?

anna k. sa...

Snäckan och Anneli:
Solvarma, lufttorkade kläder - inget slår det!! Bara tanken är underbar. Hoppas ni får chansen snart att stoppa näsorna i go, ren, solvarm tvätt snart!

Visst är hemmafrun söt!! Jag älskar också såna här bilder, de påminner mig om min mormor - hon är fortfarande så här!

Suss: Tack för bloggberömmet! Nää, jag undrar vad mammor har gjort med sina pojkar egentligen? Själv var jag väl i 7- årsåldern när mamma började med "tvättkunskap"!!

Gällande Bloggtoppen så verkar ordet på nätet vara att det KAN vara något problem med deras webbhotell.

Hoppas det löser sig snart!!