22.4.06

Förgät mig ej!

Blir man inte varm i hjärtat av Förgätmigej? Den vackra blå färgen är som himmelen, som kärleken!! Kunde inte motstå att krypa tätt, tätt inpå plantan när jag besökte Slottsträdgården Ulriksdals pelargonveckor idag. En bild blev det i dag - sen dog kameran förstås! Trädgården bjöd på massor av pelargoner och rara pelargontanter!

De hade bjudit in en riktig pelargonista, Marie, som ägnar sina dagar åt att sprida ordet land och rike runt genom sin firma Odlarliv. Kolla in på hennes hemsida och beställ ditt eget pelargonparty du med!!!

Kram, kram och ha en skön lördagskväll!!

/Anna

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ju en bra bild på första försöket, vilken tur.
Förgätmigej var min favoritblomma när jag var liten, och är ännu.
(Hur gör man för att kunna se ditt inlägg samtidigt som man skriver en kommentar? kan du styra så att kommentarsrutan öppnas upp i ett nytt litet fönster? eller finns det något att smart sätt, som ajg inte har tänkt på. Det blir lättare att komma ihåg vad man skulle svara då.) (eller jag kanske bara tänker fel, men i vissa blogger-bloggar så är det så?)
Ha det bra.

anna k. sa...

Hejsan Nilla!

Förgätmigej är verkligen en "barnblomma" även för mig - det var min farmor som visade mig hur den blommade i en slänt vid hennes hus.

Jag har aldrig velat köpa med mig plantor hem, för de ska växa där, i slänten, och påminna om hur härligt det var alla dessa dagar med farmor!

Om kommentarerna; Det går att styra så det hamnar i ett pop-up fönster. Har inte funderat på det upplägget faktiskt.

Jag får slänga ut en fråga; Är det bättre att göra så tycker ni, att köra kommentarer i ett pop-up fönster? Hör gärna av er med synpunkter gällande detta "as I aim to please"!

Att underlätta läsbarhet och förståelse är A och O så jag anpassar mig mer än gärna för vad majoriteten tycker!!

Anonym sa...

Hej igen, förlåt mitt sena natt svammel. Nu kom jag på det själv eftersom jag var inne på min blogspot-blog och tittade. (Det var ett tag sedan) och där valde jag "Show comments in a popup window" Yes.
Jag gillar det bättre! Det är väl för att jag är lite tankspridd kanske och glömmer bort vad som står, och vad det var jag själv skulle skriva då. På blogg.se så ser man ju inlägger hela tiden ovanför kommentaren det är bra.

Anonym sa...

När jag ändå håller på så måste jag också säga att din blogg är en av de bloggar jag gillar allra mest vad det gäller sidlayouten! Alltså den vita färgen som bakgrund, sidhuvudet, texten och så vidare.
Så skulle jag vilja ha det.

Jag kikar på din fina majblomma också ;-)

God natt!
/ Nilla

anna k. sa...

Hej igen!

Inte svammlar du - absolut inte!! Jag uppskattar verkligen alla förslag på förbättringar!

Jag har aldrig ens funderat på ditt förslag så vem vet... Kanske kommer det en pop-up snart!?!!

Kram och god natt på dig Nilla!

anna k. sa...

Tack ska du ha för dina fina kommentarer om layouten! Jag gillar den också men tyvärr har ju Blogger ENORMA begränsingar... Speciellt gällande bildhanteringen.

Jag skulle också vilja få bort "topbannern" men har inte lyckats. En del Blogger bloggar har lyckats med konsten att "pilla" bort den. Har sökt i koden men inte lyckats.

Om det är någon därute som vet hur man gör - hör gärna, gärna av dig! Mejla mig gärna på:

lantligt@yahoo.se eller kör en kommentar!

Majblomman: Såg deras reklamfilm på tv och blev såå nostalisk (har prånglat ut en och annan till söta människor som barn) att jag spontant ville ha en med också!! Det är ju för en god sak!!

Natti, natti!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Förgät mig ej är så himla fint! Jag gillar när det blir helt blått! Vi hade det så om senvåren på gården där jag bodde förut.

När det gäller toppbannern och hur man får bort den så går det lösa om man har sin blogger på egen server.

Anonym sa...

Hej! Här kommer jag typ en vecka för sent och lägger mig i...
Jag håller med Nilla....