19.4.06

Djävulskap och magiska burkar

Burkar, såna dära i plåt, som står undangömd på någon hylla eller i ett skåp, har alltid lockat mig. Redan som barn tjuvkikade jag i farmors spännande tingestar. Hade man tur fanns det något gott i dem eller så kanske det fanns några vackra band eller något annat intressant som farmor arkiverat under devisen "kan vara bra att ha"!

Dessutom älskade jag "Farbror Frippes skafferi" som barn. Kommer ni ihåg Martin Ljung som Frippe, han med alla spännande burkar med filmer i?! Nu är jag, precis som Frippe, på jakt efter den perfekta kakburken!!

/Anna

De här fina tingestarna med lite "kurbits" känsla, kommer från inreda.com Ordet djävulskap i rubriken menas med att min kära "datorburk" är på ett tjurigt och diaboliskt humör. Storstädning är nog ett måste snart...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det kanske är smittsamt, djävulskapet, som drabbar burkar... mumriks burk har insjuknat, min är på god väg, och så nu din...

anna k. sa...

Mja... Det är inte ofta jag blir arg, men du skulle har hört de svavelosande salvorna jag levererat för grannarna och gud att höra.

Jag är så dum, att inte uppdatera sin antivirus prenumeration är rent ut sagt korkat. Ska vara en duktig flicka och åtgärda det på en gång.

Hur är det med din då? Trög och slö eller kraschar den?! Om du har mycket bilder är det nog en bra idé och säkerhetskopiera. Det är jag tack och lov rätt ordentlig med (ett antal inbrott på jobbet och stulna datorer lär en sånt).

Den nya stressen är utan tvivel den här jä##a tekniken, som aldrig vill funka som den ska!!!

Ha det nu så gött i smörrebröland!
Suck.

Anonym sa...

det börjar bli en vana nu att återvända till din blogg, jag hittar många gemensamma nämnare med mig själv
jag samlar också på burkar just nu som jag ska ha i mitt nya "lantskafferi" du vet, jag har ropat in lite fina gamla plåtburkar på tradera.com
som jag känner igen från min egen barndom på 60-talet.

Anonym sa...

Jag har en extern hårddisk och ett bra virusskydd, men något Windows har felkopierat sig, så vissa funktioner fungerar bara om de vill. Typ filhanteraren, rätt viktigt...
Maken ska ta i tu med det när jag är söderöver och svänger mina lurviga...
Men det ÄR trist och stressframkallande med datorer som inte funkar. Jag funderar på att byta till Mac istället.

Håll ställningarna!
Kram Anneli

anna k. sa...

Hej Cia!

Det är rent ut sagt löjligt hur förälskad man kan bli i saker som t.ex. burkar! För mig är de verkligen magiska, de innehåller alltid något viktigt, spännande, nåt man inte vill göra sig av med!

Tack för tipset om tradera, har faktiskt aldrig tagit mig tid att titta runt där!

Har du sett vår Flitiga Myras skafferi i senaste Hus & Hem? Ett sånt skafferi vore drömmen, fullt med härliga gamla burkar!

Hoppas vi ses snart igen - nu måste jag gå på burkspaning på tradera!!

Anneli: Du verkar ha råkoll på det här!! Hade Mac ett tag men fick problem med ögonen (de har en annan linjeupplösning än vanliga pc skärmar som mina ögon inte klarade av, knäppt, jag vet!) så jag la ner.

Jag både gillar och gillar inte...
Ställningarna hålls uppe och vi längtar redan efter dig!

Anonym sa...

Room i Stockholm har tidigare haft ursnygga burkar, som dock kostat en liten slant, men är man burkdiggare så är man... Själv är jag en lycklig ägare till en limegrön picknickstapel - tre burkar som står på varandra med en stålställning runt om så man kan bära alla samtidigt.

Nina sa...

Jag gillar burkar! Har alltid gillat burkar . Glasburkar och plåtburkar min senaste burk var ej begagnad utan ny till hundgodis!
www.dixie.se

anna k. sa...

Hej Humlan!

Jag har sett picknickstapeln - jätteläcker! Den lockar verkligen en att proppa lådorna fulla av gotter! Picknickliv, suck, vill ha - nu!!

Loppan: Älskar ditt "nickname" och tackar för tipset om Dixie, ska kolla upp på nästa burkspaning!!