16.3.06

Kväll på Plantagen

Väninnan, jag och hennes lille gryn (son) åkte fel och hamnade på Plantagens nya flaggskepp i Barkaby. Det var invigning och vi båda blev mycket positiva och överraskade över den nya butiken!

De måste ha anlitat ett gäng stylister som sopat bort känslan av öststat. Ljusa miljöer där de byggt upp miljöer i olika stilar. På ett mycket fyndigt sätt demonstrerades växter och möbler för alla smaker!!

Jag har aldrig blivit imponerad av Plantagens inredning = skitfula plastmöbler, men nu kände jag köplustan överväldiga mig! Massor av underbara cafémöbler, färgglada krukor och textilier!!! Den där butiken kommer att gå "sjukt" bra så nu är det dags för de andra butikerna att rycka upp sig!!

/fru Anna

Bild från Ib Laursen

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Håller med dig om att Plantagen är rätt trist, så det var roligt att höra att de ryckt upp sig. Du som gillar Lantliv i stan borde uppskatta Rosendals Trädgårdar. Har bloggat om dem ikväll.

anna k. sa...

Du, de är toppen! Mysigt men det är alltid så himla mycket folk när jag är där...

Trängas har jag aldrig gillat. Nu ska jag gå in och se vad du skrivit!!

Kram Anna

josé sa...

Vad kul det låter, hoppas det sprider sig till övriga Plantagen butiker...

anna k. sa...

Eller hur! Hoppas att Plantagen vid Bergianska är först att rycka upp sig. Den ligger på väg hem från jobbet!

/Anna

Antikladan i Lilla Edet sa...

Hej Anna. Det var kul att se Garbo-butiken för vi går inte så mycket i affärer själva.. Där var verkligen mysigt. Johan min man är dock förtjust i auktioner, och jag tar ibland en snabbtitt på förhandsvisningarna där, om det inte är för mkt folk. För jag gillar att titta på vackra saker ostört, i lugn och ro och låta tankarna få möta tingen.
Så Du gillar också att "skamlöst" blanda lite.. Härligt! :-)
Tror Du skulle trivas hos oss, eller Du kanske rentav redan har varit här *ler*. Varmt välkommen är Du i alla fall till oss. Glad midsommar från Dominique / Johan Engbergs Antik

Antikladan i Lilla Edet sa...

..ooops & oj glömde lägga in en länk, välkommen.. DS