31.3.06

Fredagstrött

Maken sitter i fåtöljen framför tv:n och sover - ljudligt! Själv är jag trött efter en intensiv jobbvecka. Vi släpade oss på bio, såg V för Vendetta. Bra och mycket tänkvärd film. Det är alltid skönt med filmer som får en att tänka några sekunder efter man lämnat biosalongen.

I morgon blir det ny mässa, antikmässan i Täby Sportcentrum! Drömmen vore att hitta en sliten, härlig skinnfåtölj - ungefär som den på bilden!!

Nää, nu får jag nog ta och bära lilla gubben till sängen!!

Kram på er alla!!

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Den dagen jag bor i ett hus på landet eller i en större lägenhet, då ska jag verkligen ha en sån där härlig fåtölj, men helst inte i skinn, - det är för kyligt - men en fåtölj som man blir omsluten av och så en härlig pläd till.
Sen, när jag väl sitter där, ska en katt komma skuttande och hoppa upp i mitt knä ...

anna k. sa...

Vore inte det drömmen! Du har rätt i att läder är "kallt" men det är något med en sliten, åldrad fåtölj där kärleken till möbeln bokstavligen syns i skinnet.

Det vore också härligt med en liknande fåtölj i butelgrön, "långhårig sammet"!

Ha en mysig helg Elisabeth!