27.3.06

Drömhem & Trädgård

En av mina favorittidningar, Drömhem & Trädgård skapade ett vackert sommarrum i sitt växthus.

Det vore höjden av lycka att ha en inglasad veranda a lá grosshandlarvilla eller ett eget växthus/orangeri!

Om jag inte misstog mig alldeles, har skaparna plockat ihop godbitar hos både Indiska och Ikea m.fl.

Jag gillade verkligen hur de arrangerade de blekrosa trasmattorna, lager på lager, omlott på "härsen och tvärsen"!

Mjukt och skönt, en ren fröjd för renskrubbade sommarfötter!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag la ett skambud på det där växthuset, men troligen för skamligt för ingen har hört av sig. Det var verkligen "urmysigt". Såg i dina kommentarer från tidigare att du rekommenderade Kerstin Engstrands bok. Den ska jag kika lite närmare på imorgon när jag ska gå på shoppingrunda med en väninna. Tack för tipset!

anna k. sa...

Kolla in den! Det är en fantastiskt vacker bok!

På Slottsträdgården Ulriksdals hemsida www.rappne.nu hittar du byggritningar till deras paviljong som de hade på Flowershowen. Paviljongen pryder omslaget på Kerstins bok!

Kanske det vore något om du inte får växthuset?!! Jag håller tummarna att du får det!

/Anna